woensdag 1 januari 2014

Elke dag een schepje #365

Elke dag hetzelfde..of juist elke dag iets anders. Het lijkt me leuk om zo'n project te beginnen met een thema. De laatste tijd tekende ik veel in vormen, omdat ik daar behoefte aan had: duidelijkheid en grenzen. Begrenzing. Binnen de vorm en buiten de vorm. Eigen ruimte. Afgebakend in de tijd. 
Creatief omgaan met één thema. Afgepast in vorm en tijd. Ja, zelfs over het tijdstip van tekenen heb ik nagedacht: 's ochtends.  Tijdsduur: maximaal een half uur. Want één theelepeltje groot kan een miniatuur kunstwerk worden waar ik uren aan zou werken. 

Zo'n simpele oefening is goed voor mij. Om goed in vorm te komen voor de rest van de dag. En een beetje zelfdiscipline. Ik ben benieuwd of ik het op dag 100 ook nog leuk vind. Of misschien denk ik op de negende dag al: waar ben ik aan begonnen? 

Een goed begin...ja, vanochtend (niet al te vroeg) ben ik echt begonnen. 

dag #2
Een schepje blauw, omdat ik een rustige dag nodig heb.
dag #1


Geen opmerkingen:

Een reactie posten