dinsdag 31 december 2013

Kom in vorm!

Niet zo in vorm vandaag? Kom in vorm!

Hoe doe je dat: in vorm komen? Iedereen zal zo zijn eigen manier hebben. Hardlopen is voor een groot aantal mensen dé methode. Voor veel mensen is dat niet haalbaar vanwege fysieke beperkingen. Er zijn gelukkig veel andere manieren om in vorm te komen.  Zo hoorde ik gisteren van de methode van Julia Cameron: elke ochtend beginnen met drie pagina’s schrijven. Dat spreekt mij aan, omdat ik van schrijven houd. Daarnaast heb ik een groot ‘kleurenpalet’ om uit te kiezen als ik beter in vorm wil komen: zingen, muziek maken, wandelen, fietsen, mooie teksten lezen, tekenen, schilderen en kleuren zoeken in de natuur.


Vorm tekenen is een leuke, eenvoudige manier van tekenen. Heb je geen idee wat je zult tekenen? Je koffiekopje, een schoteltje, een lepeltje, je smartphone, een pen..alles heeft een vorm. Trek die vorm om. Bijvoorbeeld een lepeltje.
En nu? Je kunt met allerlei lijnen, stippen en vormen de inhoud vullen. Of het lepeltje inkleuren. Zie je in deze vorm een andere vorm? Draai het lepeltje eens om, dan zie je weer wat anders. Ik heb inmiddels een aantal vormen gevuld. En dat bracht me op het idee om elke dag een lepeltje te tekenen of te kleuren. Elke dag even in vorm komen. Als een medicijn of voedingssupplement: dagelijks een lepeltje. Teken je mee?




                            




Geen opmerkingen:

Een reactie posten