donderdag 30 januari 2014

Elke dag een schepje mindfulness in een theelepeltje?


Als ik teken, schrijf of muziek maak, voel ik me als een vis in het water. Ik word er blij van.

Het #365dagen project doet me goed. Elke dag iets bewust doen: Mindfulness. En wat je aandacht geeft groeit. Letterlijk en figuurlijk. Zo heb ik nu al 30 theelepeltjes getekend. Want dat is mijn project: elke dag een schepje. Het is geen dagtaak. Ik teken in pauzes van mijn werk dat ook voor een groot deel uit tekenen, schilderen en schrijven bestaat. En daarvan krijg ik weer energie. 
kleurenbadje

Omdat ik in een kleine vorm teken, blijft het overzichtelijk. Wel merkte ik dat ik ook buiten het lepeltje wilde tekenen. Het is leuk in de vorm, in vorm komen, maar mijn fantasie wil graag de vrije ruimte hebben. Zoals de vissen het water nodig hebben.

Naast de fantasierijke lepeltjes ben ik nu ook foto's uit de natuur aan het natekenen met aquarelpotloden. Bloemen, landschappen en dieren. Ik vind het heel leuk om naast de fantasie van de lepeltjes ook iets 'echt' te tekenen. 


 

Dagelijks zet ik mijn tekeningen op Facebook
Mijn lepeltjes staan op de site #365dagenproject Daar schrijf ik elke dag een stukje. Dat is de reden dat ik niet veel Blogs schrijf. En veel letters verdwijnen in mijn boekje:
'Kleurenderwijsjes - tekenen maakt blij'. Het wordt op 5 april uitgegeven. En ook dat maakt me blij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten