woensdag 11 december 2013

Je kunt geen bloemenwinkel meer binnenlopen of...#tegeltjeswijsheid

Ik hou ervan. Mooie spreuken. Elke ochtend scroll ik snel door alle wijsheden op Twitter. Ik lees levenswijsheden en soms erg grappige, treffende uitspraken zoals die van ‘Loesje’. Veel coaches zetten elke dag zo’n mooie quote op hun website, Facebook of Twitter.
Veel teksten zijn al zo bekend, die doen me weinig meer. Of ze zijn heel bekend en blijven mooi door hun kracht. Het meest verrassend vind ik nieuwe teksten. Ik lees en laat binnenkomen wat mag binnenkomen. Op het tijdstip dat ik kies. Onderstaande tekst las ik bij een foto-expositie. Heel treffend, op dat moment, in die omgeving.  


Vorige week stapte ik een bloemenwinkel binnen. Misschien een overbodige opmerking: ik wilde bloemen kopen. Maar een hele wand hing vol ‘schilderijen’ met spreuken. Een paar dagen later ging ik naar een andere bloemenwinkel en ja hoor, ook volop wijsheden tussen de bloemen. Door hun schreeuwerige aanwezigheid liep ik snel door, geen woord kwam bij me aan.

Ik hou ervan. Mooie spreuken. Woorden die bij mij passen, die een les voor me zijn. Zoals: ‘Durf te stralen’, als ik het eng vind om mezelf te laten zien. En in deze tijd van hard werken aan een kunstwerk spreken deze woorden me aan: ‘Ik schrijf als ik inspiratie heb en ik zorg ervoor dat ik iedere ochtend om negen uur inspiratie heb’.

Teksten en kleuren. Het is zo’n mooie combinatie. En leuk om te doen: Simpele woorden of juist poëzie verwerken in kleur. Sfeer geven aan woorden. Of een mooie versierrand tekenen om de tekst.

Wat is jouw lievelingsspreuk? Schrijf hem op en geef er kleur aan. Maak er een persoonlijk schilderijtje van.

Nergens te koop!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten