donderdag 10 oktober 2013

Worstelen met woorden.


Vandaag heb ik geen afspraken staan. Ik wil schrijven. Ik ben bezig met een boekje over tekenen. Hoe tekenen kan helpen op momenten dat je je niet zo prettig voelt en wat meer energie zou willen hebben. Ik heb zelf ervaren hoe tekenen helpt, en dat wil ik graag doorgeven.

Ik heb een aantal tekeningen gemaakt, ‘Kleurenderwijsjes’, waar ik vrolijk van werd. En ook  blijdschap is mooi om door te geven.
Nu hoef ik ‘alleen nog maar’ de woorden te schrijven.
Dagenlang heb ik ermee rondgelopen. Of eigenlijk mee stil gezeten. Een verlammend gevoel gaf het me: ik MOET schrijven en het MOET goed zijn, want het is schrijven aan een boekje dat goed MOET zijn. Faalangst, prestatiedrang  of gewoon luiheid? Wat maakte het zo moeilijk?

Vanochtend kreeg ik opeens een goede ingeving: ik begin gewoon te schrijven over mijn gevoel bij het schrijven. Misschien wordt het wel onderdeel van het boekje. Het is in elk geval een nieuw begin voor de Blogs die ik wil gaan schrijven.

Het is misschien wel net als met tekenen. Als je ervan uitgaat dat je een mooie tekening moet maken, kan dat enorm blokkeren. Begin je gewoon, dan is het veel leuker om te doen en wordt het vaak verrassend leuk.

Mijn geworstel met woorden? Ik vind het nu al veel leuker dan toen ik mijn zoektocht begon.

De blijdschap van het ‘Verrassend tekenen’ kun je ontdekken in een workshop.

Kijk op Kleurenderwijs voor informatie. Welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten