donderdag 17 oktober 2013

Bruin: mooi of lelijk? Heb jij een lievelingskleur?

Bruin: mooi of lelijk?
Nee, echt niet, geen bruin in mijn kleurenpalet. Ik vind het niet mooi om te zien en het staat me niet in kleding. Bruin is modderig en vies. Niks voor mij.
Ik schilder ook niet graag met bruin. 

En dan loop ik in de herfst lekker buiten en geniet van…bruin!

De kastanje ligt glimmend in de zon en ik maak een foto. Zo mooi. Hoe kon ik bruin niet mooi vinden? De paddenstoelen staan lieflijk bij elkaar met hun bruine hoedjes. Prachtig!


En in het blad op de grond zie ik heel veel geel en bruin.


Het bruin in de natuur doet me goed. Het geeft me grond onder mijn voeten en het trekt me even vanuit het creatief denken naar het doen.

Als je niet van bruin houdt, bedenk dan dat er heel veel rood zit in bruin. Rood en oranje. En geel.
Dat helpt mij, want ik houd van rood, oranje en geel.

Heb jij een lievelingskleur?
Is er een kleur waar je een hekel aan hebt?  Wat zegt dat jou?

Kleurtekort is voor mij als vitamine tekort. Iedere kleur heeft weer een andere werking. Als ik bepaalde kleuren niet in mijn huis heb, zoek ik die kleur ergens anders. Zoals de herfstkleuren nu buiten voor het oprapen liggen. 

Ik wens je een kleurrijke herfst, met alle kleuren die jij nodig hebt!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten